OrmaNefesiyiMuğlAğacıyım eTwinning Projesi
Çocuklarımızın hem okulda hem evde hemde çevreye bıraktıkları atıkların farkına varmalarını, canlıların hayatımızdaki önemini, ormanlarımızın nefesimiz olmasındaki önemini grup çalışmaları yapmaları, işbirliği ve yaparak yaşayarak yaptıkları etkinlikleri paylaşmaları sayesinde onların ve ailelerin ormanlarımız ile ilgili duyarlılık kazanmalarını hedefledik.
Ula Kızılyaka Ortaokulu olarak İngilizce öğretmenimiz Yasemin Yarbaşı öncülüğünde Muğla ilimizin 6 ilçesinden 6 okul ve 9 öğretmen işbirliği ile ortağı olduğumuz ve Eylül ayında başladığımız projemizde Çocuklarımızın hem okulda hem evde hemde çevreye bıraktıkları atıkların farkına varmalarını, canlıların hayatımızdaki önemini, ormanlarımızın nefesimiz olmasındaki önemini grup çalışmaları yapmaları, işbirliği ve yaparak yaşayarak yaptıkları etkinlikleri paylaşmaları sayesinde onların ve ailelerin ormanlarımız ile ilgili duyarlılık kazanmalarını hedefledik.
Ülkemiz genelinde çıkan yangınlar hem bizleri hemde öğrencilerimizi derinden üzmüştür. Bizde Muğla'nın farklı bölgelerinden öğretmenler olarak öğrencilerimiz için "OrmaNefesiyiMuğlAğacıyım" projemizi kurmak istedik. Amacımız küresel ısınmanın yol açtığı sorunlar, iklim değişiklikleri, orman yangınların sadece ülke problemi değil dünyanın ortak sorunu haline geldiğini ve bu durumlara kalıcı çözümler bulmak amacındayız. Bu hareketle bizde Muğla'nın çeşitli ilçelerindeki okullar olarak şehrimizde çıkan yangınları ele almak istedik. Çocuklarımızın hem okulda hem evde hemde çevreye bıraktıkları atıkların farkına varmalarını, canlıların hayatımızdaki önemini, ormanlarımızın nefesimiz olmasındaki önemini grup çalışmaları yapmaları, işbirliği ve yaparak yaşayarak yaptıkları etkinlikleri paylaşmaları sayesinde onların ve ailelerin ormanlarımız ile ilgili duyarlılık kazanmalarını hedefledik.
HEDEFLER
1- Öğrencilerde çevre bilinci oluşturmak
2-Ormanların, canlıların önemini kavratmak
3- Yaratıcı düşünme gücünü geliştirmek
4-Öğrenciler ile ailelerde bilinç oluşturmak
5-Öğrencilerin hayal gücü ve el becerilerini geliştirmek
6- iş birliği yapmayı ve yardımlaşmayı öğrenmek
7- Web 2 araçlarını kullanmayı öğrenmek
8- Özgün materyaller( kamu spotu, video içerikleri v.b) üretmek
9-Bitki, hayvan gibi tüm canlıların ekosistemdeki önemini kavratmak
10- Tüm canlıların doğadaki sorumlulukları ile ilgili farkındalık yaratmak
11- Yangınlar için önlem ve müdahale konusunda farkındalık yaratmak
ÇALIŞMA SÜRECI
EYLÜL
-Projenin öğrencilere tanıtımı
-ilk webinar planlaması
-izin belgelerinin toplanması
-Proje/okul/öğrenci tanıtım videosunun hazırlanması
-ön test anketinin uygulanması
-sosyal medya hesaplarının açılması
- okul panosunun hazırlanması
EKİM
-Karma okul takımlarının oluşturulması
-Ev/okul/sınıf geri dönüşüm ve kompost alan tasarlanması
-Proje Logo tasarımı gerçekleşmesi
KASIM
Muğla'da yetişen Endemik bitkiler ve ağaç çeşitleri ile ilgili e-book hazırlanması
ARALIK
-Ormandaki canlılar ile ilgili video hazırlanması (yangın öncesi-yangın sonrası)
OCAK
-Yangın önleme/söndürme çalışmaları için broşür hazırlanması
-öğrencilere süreç değerlendirme anketi
ŞUBAT-MART
-eGüvenlik Gününü kutlama
-Kamu spotu hazırlama
-OrmanHaftası için Slogan çalışması yapmak
NİSAN
-Tshirt boyama etkinliği
-Okul çevresi çöp toplama ve çevre düzenleme etkinliği
MAYIS
-Covid-19 pandemi durumu el verirse yangın yerlerine geziler düzenleme
-Son test anketi
-Veli değerlendirme anketi
HAZİRAN
-Kapanış Webinarı
BEKLENEN SONUÇLAR
1- Ormanların ve canlıların hayatımızdaki önemini anlar
2- Farklı gruplar ile işbirliği yapar
3- Öğrendiğini ailesine aktarır.
4- Çevre bilinci oluşur
5- Poster, logo, ebook, broşür gibi etkinliklerde basit web 2 araçları kullanır.
6- Yaratıcı düşünme becerisi gelişir.
7- Tüm etkinliklerde aktif rol oynayarak yaparak yaşayarak öğrenir.